0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Morten Helveg: Det er forbandet ærgerligt, at Socialdemokratiet og Venstre har mistet selvtilliden i Europa-politikken

Men EU skal forandres og styrkes. Status quo er ikke en mulighed, hvis vi skal sikre fremtiden for vores gamle kontinent – og for Danmark og danskerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

»Nu er Macron rejst hjem, men vi må ikke glemme hans budskab om, at Europa skal videre«, skriver Morten Helveg Petersen i dagens kronik.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er ikke jubeleuropæer. Så er det sagt. Faktisk har jeg i mine nu fire år i Europa-Parlamentet endnu til gode at møde en eneste jubeleuropæer, som dag efter dag sætter liv og lemmer på spil i et ukritisk forsvar for EU.

Jeg hverken kan eller vil forsvare de åbenlyse fejl og mangler, der er i EU, som det ser ud i dag. Når man arbejder inden for murene i Bruxelles og Strasbourg, ser man dem hver dag, som var det igennem et forstørrelsesglas.

Desværre har kritikken af Den Europæiske Union alt for længe været overladt til skeptikere og modstandere af fællesskabet. Vi har rent ud sagt leveret den på et sølvfad til Europas Messerschmidt’er og Rina Ronja’er.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter