Kronik afCille Rosentoft

Cille Rosentoft er forfatter og cand.mag. i psykologi

Vi stiller alt for få krav til børnene i hjemmet. Det er godt at give børn pligter og dermed en del af ansvaret for at få det hele til at fungere. Det oplevede jeg, da vi trak stikket og stod til søs.

Cille tog familien på jordomsejlning: Eventyret lærte mig én ting: Børn skal lave noget i hjemmet

Lyt til artiklen

For et halvt år siden kom jeg hjem fra et toårigt eventyr på havet, som har ændret det meste i mit liv. Det har ændret min måde at se verden på, min måde at være i verden på, og allervigtigst har det ændret vores familiemønster og vores børns følelse af at høre til, have en vigtig plads og en særlig rolle, som ikke kan undværes.

I 2016 solgte vi alt, hvad vi ejede, købte en båd og tog af sted, ud i verden. Vi sejlede i to år, mens vi så vores tre store børn blive endnu større, fødte en baby på en lille ø undervejs, mødte nye mennesker fra store dele af verden og havde tid sammen. Meget tid sammen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her