Kronik afMarie Hougaard

Marie Hougaard er journalist, tidligere P1-vært, nu redaktør i Dyrenes Beskyttelse.

800.000 danskere har i løbet af et år problemer med psyken. Jeg er en af dem. Det skal vi tale om.

Psykisk syg: »Du må kalde det at have rotter på loftet, en skrue løs, vanvid, sindssyge, skør, gakgak, depressiv, psykotisk. Kald det, hvad du vil, bare du kalder det noget«

Lyt til artiklen

Det er ikke sådan, at jeg hører stemmer. Jeg tror ikke, jeg er Napoleon. Ikke engang Cate Blanchett, ud over på en virkelig god dag. Jeg tror ikke, mine tanker bliver broadcastet, eller at alle vil forgifte mig.

Jeg rabler ikke guddommelig prosa af mig i et genialt øjeblik eller skærer øret af mig i et galt. Jeg er hverken Hollywood eller en god roman, bare en af de 800.000 danskere, der i løbet af et år får problemer med psyken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her