0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kvindelig forfatter: Saudi-Arabien er andet og mere end undertrykkelse og sorte gevanter. Jeg boede der og savner det inderligt

Der er umådeligt mange fordomme over for Saudi-Arabien og ikke meget lyst hos mange danskere til at få dem udfordret. Det er trist.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
-/Ritzau Scanpix
Foto: -/Ritzau Scanpix

Hvad tænker de saudiarabiske kvinder bag sløret og de mørke genvanter? Livet i det lukkede land er meget mere varieret og frit end mange danskere tror.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har skrevet en roman, ’Løbeklubben i Saudi’, og jeg er så heldig, at der har været en del virak omkring udgivelsen af den. Det er godt for bogen, og det er godt for den mission, jeg har haft med denne bog.

Jeg ville vise jer, hvordan man også lever som kvinde i Mellemøsten, fordi jeg ofte møder det, jeg vil kalde en ufleksibel tilgang til det, vi genkender som det ægte fremmede.

Romanen handler om, ja, en løbeklub i Saudi-Arabien, kun for kvinder, som vil motionere i det offentlige rum. Nogle af dem viser hår, andre ankler, men de fleste er helt tildækkede, alle i en buksedragt, så man kan løbe rigtig stærkt.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.