Roger Buch er ph.d., cand.scient.pol., forskningslektor i samfundsvidenskab og centerleder i Media Maker Space – DMJX.
Den tidligere statsminister er en eminent dygtig politiker. Men selv om metoderne, han bruger i sit netværk, minder om den franske præsidents succesrige bevægelse, har Danmark allerede en markant tradition for samarbejde over midten.
Professor:En ting må man give Lars Løkke. Han er Danmarksmester i politisk suspense
Lyt til artiklen
Henter...
Er Lars Løkke Rasmussen den danske Macron: Skaberen af en bevægelse, som med afsæt i midten af politik vender op og ned på magten og stormer ind i regeringskontorerne?
Løkke sagde selv i et interview med TV 2 News i januar: »Jeg tror, de unge måske vil kalde det en bevægelse. Jeg vil kalde det et mødested med nogle mennesker, der tænker nogenlunde ligesom jeg. Og hvis de så er tilstrækkeligt mange, kan det være, at det kan blive afsæt til noget mere forpligtende … Hvis det er en indikation på interessen, jamen, så kan det være, at der er basis for et politisk parti. Men det må fremtiden vise«.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.