Theresa Scaveniushar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Theresa Scaveniushar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

6 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Kronik afTheresa Scavenius

Theresa Scavenius er talsperson for Momentum

Vi løser ikke klimakrisen uden at prioritere den, basere beslutninger på videnskaben og fordele begrænsede ressourcer ligeligt. I dag lancerer vi klimapartiet Momentum, og her er vores bud på de principper, som bør være fundamentet i den store omstilling.

Nyt klimaparti: Vi er en samling meget forskellige mennesker, der alle har forskellige perspektiver på klimakrisen

Lyt til artiklen

Klima først, CO2-budget og rationering. Så kort kan grundideerne i Danmarks nye klimaparti, Momentum, opsummeres.

Mit navn er Theresa Scavenius, og jeg er lektor i klimapolitik på Aalborg Universitet. Som forsker har jeg forklaret klimakrisen ud fra, at mange demokratier i verden er ved at falde fra hinanden.

Theresa Scaveniushar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her