0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Naturforkæmper: Vi må stoppe træmassakren i København

Hovedstaden er sort i sin byggeiver og vækstideologi. Alle magtens beskidte kneb gælder, og det kan kun ske, fordi den flankeres af en presse, der hænger fast i et forældet syn på naturen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Valdemar Ren
Foto: Valdemar Ren

Kronikøren blev anholdt for at kæmpe for et træ.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er blevet anholdt, sigtet og sidder nu spærret inde på politistationen som sådan en foranstaltning, forstår jeg, der skal forhindre mig i at klatre tilbage op i et træ, der er dødsdømt.

Hvad er der gået? Tre timer måske, uden udsigt til himlen. Det er blevet eftermiddag, og jeg skal hente mit yngste barn i børnehaven. Der klatrer de også op i træerne. Der sidder de højt oppe, når jeg plejer at hente hende, oppe mellem vildæbler eller blomstrende mirabeller året rundt. Også de nægter nogle gange at komme ned.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter