0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mor til fire: Jeg er dybt splittet mellem dyrisk drift og behov for at realisere mig selv i samfundet

At blive mor er at miste sit jeg og blive en del af en mor/barn-konstellation. Det er absurd, at samfundet er blevet indrettet, så det er et problem, og at barslen er blevet en kønspolitisk kampzone.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Janus Engel
Foto: Janus Engel

At være mor for et lille barn er at gå i symbiose med det.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De sidste uger er der i mediernes debat om den øremærkede barsel blevet fremstillet en kvindetype, der egoistisk sidder på al barsel og ikke vil afgive noget til manden.

Måske hun findes, men jeg kender hende ikke. Jeg er selv nybagt mor for fjerde gang og har stillet op i debatter – blandt andet Debatten på DR1 – og kæmpet for retten til at afholde den fulde eksisterende barsel som kvinde.