Kronik afSarah Irene Straarup Wivel

Sabbatår

Der er massiv mangel på hensyn over for folk som mig med et handikap. Selv fra de institutioner, som siger, de er rummelige, og bryster sig af det.

Hørehæmmet studerende: Ydmyget satte jeg mig tilbage på min plads, mens tårerne pressede sig på

Lyt til artiklen

Der er ikke et dansk ord for denne type diskrimination. Men at diskriminationen findes, ved alle vi, der har mødt den. At den trækker dybe tråde gennem det danske land, er mit liv et bevis på.

Jeg er født døv og fik som halvandetårig indopereret cochlear implant, forkortet CI. Det var et på daværende tidspunkt nyopfundet høreapparat, som blev opereret ind i øresneglen. Efter operationen blev jeg placeret i hørende børnehaver og skoler, for at jeg fik et veludviklet talesprog. Da de voksne omkring mig konstaterede, at min sprogudvikling oversteg mine jævnaldrendes, stoppede jeg med at have en talepædagog.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her