På tide med økonomisk demokrati i verden?

Lyt til artiklen

Læser i dagens aviser at de "super-rige" har gemt formuer modsvarende ca.120 000 milliader kroner, i skattely rundt om i verden. Jeg spørger mig selv, hvordan har de dog kunnet lykkes med dette, og hvilken glæde kan nogen have af at "gemme" en hel masse penge, for at slippe at betale skat? Arbejder disse penge, gør de nytte i økonomien , eller er det bare disse gnieres glæde over at eje der bliver tilfredsstilt? Hvorfor har de ansvarlige politikere ikke opdaget, at der har forsvundet 120 000 milliader ud af verdensøkonomien? Jeg fatter det ikke.

Man kan direkt konstatere at disse mennesker er umådelig "griske" og egoistiske, og savner empati med det samfund de lever i og af. Men hvor er den overgribende lovgivning der skulle forhindre at dette overhovedet skulle kunde lade sig gøre? Er det i virkeligheden dette den PRIVATE EJENDOMSRET og DEN FRIE NÆRING er til for? Jeg vil ikke tro dette, men alene det, at det har været muligt, for disse forbrydere (ihvertfald skattebedragere) og deres "lakajer" (økonomer og jurister) viser at der er lovgivning der skal ændres og det haster. Vi må kræve af vore politikere, uanser hvilken partifarve de har, at de skaber den nødvendige lovgivning der kræves.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her