Efter lang tid, hvor jeg har holdt mine tanker og frustrationer for mig selv, så er denne tid nu forbi. I mit hurtige nyheds-fix søgte jeg til aften mod Ekstrabladets hjemmeside, hvor en artikel om den bedragerisigtede alkoholiker, Mads Dinesen, sprang mig i øjnene. Jeg er de sidste par uger blevet konfronteret med diverse artikler, som alle omhandler denne "mand". Når jeg vælger at sætte mand i citationstegn, så er det med den klare holdning, at Mads Dinesen i mine øjne er langt fra at kunne kalde sig en rigtig mand. En rigtig mand tager ansvar for sine handlinger og tjener sine penge på lovlig vis, hvormed han kan forsørge sig selv og sin eventuelle familie. Ikke desto mindre handler disse artikler om, hvordan Dinesen har snydt sig til hans mange millioner og nu er sigtet for dokumentfalsk til en værdi af 14 millioner kroner - alt i mens han vælter om sig med dyre biler, caviar og Dom Perignon champagne.
Jeg er klar over, at Ekstrabladet ikke altid søger den dybe historie, hvor den kritiske journalistik er i højsædet. Dette ændrer dog ikke ved, at Ekstrabladet sammen med andre medier er med til at glorificere en "mand" af Dinesens karakter. Hvorfor er en diagnosticeret alkoholiker og bedragerisigtet "mand" som lever højt på at snyde andre, så interessant at skrive om? Han burde i stedet peges fingre af, ignoreres i alle sammenhænge og sættes bag tremmer for det bedrageri han har begået. Det er i min optik dybt, dybt problematisk og pinligt, at medier/journalister/samfundet ikke er mere kritiske. Er vores kritiske sans skyllet ned med boblerne?