Pia Kjærsgaard og retsudvalgets besøg på Christiania

Lyt til artiklen

Er jeg den eneste, der undrer mig over, hvordan hele dette besøg nu har udviklet sig til politisk spin? Det er kommet frem, ifølge Pia Kjærsgaard selv, at hun ikke var medlem af retsudvalget, men suppleant. Hun ville af sikkerhedshensyn blot udnytte, at en større gruppe alligevel skulle til Christiania. Så kunne hun "skjule" sig blandt de andre medlemmer og derved også komme derud uden gener for hende selv. Det betød vel, at politiet så stod overfor en helt anden opgave, når de pludselig skulle stille særlig bevogtning af et folketingsmedlem, der er under politibeskyttelse hele tiden. Som jeg har læst om sagen, virker det ikke som om, Pia Kjærsgaard skulle deltage i kraft af sit arbejde for Folketinget, men af egen drift gerne ville med ud og se Christiania indefra, hvilket selvfølgelig ville kræve ekstra store sikkerhedsforanstaltninger fra politiets side. Derfor er det vel også naturligt, at politiet har set på forskellige muligheder for at sikre hende og retsudvalget under disse specielle forhold??

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her