Få avisen leveret hele julen: 15 aviser for kun 199 kr.

Invasionen fra Østeuropa

Læserbreve

For nylig overværede jeg en debat omkring invasionen fra Østeuropa, pludselig gik det op for mig, at for nogen var det kommet som en overraskelse, at der nu strømmer en masse folk fra Østeuropa ind i Danmark!

Men det måtte komme!

I 1998 havde vi en EU folkeafstemning om Amsterdamtraktaten.
Danskerne sagde et klart ja.

Det gjorde jeg nu ikke, for jeg havde set en plakat fra JuniBevægelsen, hvorpå der stod: ”Velkommen til 40 millioner polakker”.

Gad vide om folk slet ikke viste, hvad vi stemte om?

Nå, det blev et klart ja!!!!!!!!

For 11 år siden implanterede den danske statsminister Anders Fogh Rasmussen som formand for EU beslutningen gennem Øst aftalen.

Reglerne blev som følgende:

1/5 2004 måtte østfolket komme ind i DK, hvis de havde en arbejdstilladelse, og hvis de danske overenskomster osv. blev overholdt

1/5 2009 skulle de ikke længere have arbejdstilladelse, og de polske overenskomster var ok, hvis de var ansat i et polsk firma.
(Dansker opretter firma i Polen, ansætter folk og sende dem til Danmark).

NB. Siden 1/5 2009 har det rent faktisk været sådan, at det er lige så nemt for folk fra Østeuropa at komme ind i Danmark, som for en svensker at komme ind, og hvis en svensker kan få sociale ydelser som kontanthjælp, børnecheck osv. Så kan folk fra Østeuropa også.

Da danskerne sagde ja ved folkeafstemningen i 1998 betød det samtidig, at det ikke længere var Danmark, der bestemte på området, men EU.

Det gode er, at der indtil nu kun er kommet ca. 150.000 fra Østeuropa, vi har rent faktisk sagt velkommen til 40 millioner!

Det er 15 år siden, vi havde folkeafstemningen, og det er 11 år siden Fogh lavede reglerne, så hvordan kan det komme som en overraskelse?

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce