Hvorfor. Hvorfor er det at vi prioriterer som vi gør? Hvorfor er det, når jeg åbner politiken.dk, at jeg bliver overvældet om Kim Jong-uns onkels henrettelse? Hvorfor er det at jeg finder den ene analyse efter det andet om hvad henrettelsen af den højtstående politiker i en diktatur betyder? Hvorfor kan jeg læse at USA mener at det er ekstremt? 'Hør nu her, Nordkorea er et land man skal holde øje med. Man ved ikke hvad de kan finde på. Det vedrører hele verdenssamfundet'. Hvorfor er det at jeg ikke kan se noget på forsiden? Hvorfor er det først i 'Internationalt'-sektionen at jeg kan læse at en amerikansk drone har dræbt 17 mennesker i Yemen, hvoraf de fleste af dem er civile, mens resten er *formodede* medlemmer af al-Qaeda? Hvorfor kan jeg ikke læse fordømmelser af droneangrebet? Hvorfor kan jeg ikke læse analyser? Hvorfor bekymrer vi os kun om hvad en diktator muligvis kan gøre og ikke om hvad drab på civile, af en af Danmarks største allierede, i et land der ikke er erklæret i krig, betyder? Hvorfor? 'Hør nu her...'.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Wegovy, jeg slår op
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
»Jeg skulle ikke have brugt det her billede«: Vanopslagh fortryder brug af nazifoto
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce