Bryst cancer catwark

Lyt til artiklen

A Race Against Breast Cancer afholder igen i år en catwalk til fordel for forskning i brystkræft. Så langt så godt. Alt der gør at folk bliver mere opmærksomme på, hvor mange der hvert år får konstateret brystkræft i Danmark er fantastisk. Problemet er bare, at de fleste af os der kæmper mod sygdommen ikke er inviteret, og vi er slet ikke ”gode” nok til at være modeller ved eventen. Jeg selv havde de ”rette” mål og udseende, men havde desværre også stadig mit hår, fordi jeg sagde nej tak til kemo. De fleste andre blev afvist da de ikke var størrelse 36/38. Er det virkelig sådan at folk kun kan forholde sig til/ støtte et formål hvis modellerne er unge, smukke, skaldede. Virkeligheden ser helt anderledes ud. Brystkræft er lige så traumatiserende for os kvinder/mænd der har valgt kemobehandlingen fra og derfor ikke er skaldede. Og selvfølgelig også kvinder/mænd der ikke har de ”rette” mål.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her