"Moderniseringsstyrelse og Produktivitetskommission" - begreber, der kunne være taget direkte ud af et Orwellsk scenarium. Han ser nu heller ikke spor begejstret ud - Peter Birch Sørensen, formand for produktivitetskommisionen - når han fremlægger sine resultater. Jamen, så lad os da privatisere for pokker - sælge det hele. Sælg folkeskolen og militæret, sælg Vestjylland og resten af den rådne banan (kan køres meget mere effektivt), sælg H. C. Andersens Hus og Nationalmuseet, sælg alle veje (roadpricing er jo opfundet) og sælg Antorini (transfervinduet i Nordkorea er åbent, har jeg hørt) og glem ikke at sælge kongehuset. Sælg den danske sangskat og solvognen - vi kan alligevel ikke lide, det samfund, vi har skabt og er rundet af. Lad os til slut dele rovet og lade alle fyre det af, som de lyster. Det er retfærdigt!
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
»Det er helt vanvittigt«: Forskerne håbede på én ren jordprøve. De fandt ingen
-
Politikens store rejsejournalist er død
-
En fremmed art har indtaget universitetet
-
»Når jeg har det svært, tænker jeg meget på ham«
-
Rejsekort får kritik for »uværdig« løsning
-
»Det er jo ikke bare et problem for Tyskland, det er et problem for hele Europas sikkerhed«
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Debatindlæg af Gymnasielærernes hovedbestyrelse
En fremmed art har indtaget universitetet
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce