Regeringens lovforslag om at forbyde koranafbrændinger har fået Politikens læsere til tasterne. Her er et udpluk af læsernes reaktioner sendt til avisens debatredaktion de seneste døgn.

Læsere bakker op om lovindgreb: »Tænk, at dagen er kommet, hvor jeg er helt enig med Lars Løkke«

En repræsentant fra Danske Patrioter satte mandag formiddag ild til en koran ved den tyrkiske ambassade i København. Foto: Nanna Navntoft
En repræsentant fra Danske Patrioter satte mandag formiddag ild til en koran ved den tyrkiske ambassade i København. Foto: Nanna Navntoft
Lyt til artiklen

Forbud i det offentlige rum

Steffen Kronborg, Kongens Lyngby:

Jeg forstår godt, at man fra myndighedernes side ikke har lyst til at røre ved vores ytringsfrihed eller vores demonstrationsret. Men jeg forstår ikke, at man ikke ad lovgivningens vej forbyder afbrænding af bøger, flag og andre genstande i det offentlige rum – dels af hensyn til brandfaren, og dels af hensyn til den almindelige ro og orden i gadebilledet. Hvad folk gør hjemme hos sig selv, er derimod ikke noget problem.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her