0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mere offentlig service kræver tillid til ansatte

Mindre kontrol og mere tillid er svaret på at styrke nytænkningen og arbejdsglæden i den offentlige sektor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tillid. Tegning: Per Marquard Otzen

Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den offentlige sektor er en af den slags planter, der vokser, hvis den ikke bliver klippet. Det er en slags naturlov med mange forklaringer:

Flere mennesker med nye diagnoser kræver mere specialiseret personale, som behøver nye afdelinger, som afstedkommer opdagelser og ændret fokus, som afføder vigtige krav om ny teknologi, som bibringer nye indsatser for, at det hele skal blive bedre, så skoler, plejehjem eller hospitaler undgår triste svigt, som atter kalder på politiske krav om mere kontrol, som kræver flere hænder osv.

Hvis beslutningstagerne intet gør, vokser den offentlige sektor altså. Skiftende regeringer har forsøgt at tøjle udviklingen med krav om effektivisering og besparelser, men megen nytænkning er det ikke blevet til.

ak

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere