Middelklassens børn har også ondt i sjælen

Tegning: Anne-Marie Steen Petersen
Tegning: Anne-Marie Steen Petersen
Lyt til artiklen

En 19-årig pige fra København fortæller om sit liv. »Min far har ingen social forståelse overhovedet. Han har ikke sådan taget sig af os. Han var ligeglad og mente bare, at børn skulle have lov til at passe sig selv. Min mor, var meget syg, og der skete bare de sindssygeste ting i vores liv. Og det var bare sådan, at hvis der var noget i vejen, hvis vi var kede af det, så skulle vi bare tage os sammen«.

Og prøv at høre en anden pige på 18 berette om sin skolegang: »Jeg pjækkede rigtig meget. Jeg kunne slet ikke holde ud at være der, så jeg gik bare hjem, og min mor kunne ikke få mig i skole, fordi jeg var fuldstændig ulykkelig over at skulle derhen. Til sidst sagde kommunen, at enten så går du i skole, eller også tager vi dig væk fra din mor (…) Det var en dum tid. Der var ikke rigtig nogen, der havde det godt, og det var noget rod«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her