Hvad der er galt med dansk politik?

Fødevareminister. Jarlov beskylder altså mig for formynderi, fordi jeg lægger op til en debat om gode og sunde madvaner, skriver Dan Jørgensen.
Fødevareminister. Jarlov beskylder altså mig for formynderi, fordi jeg lægger op til en debat om gode og sunde madvaner, skriver Dan Jørgensen.
Lyt til artiklen

De Konservatives Rasmus Jarlov skriver på www.politiken.dk: »Dan Jørgensen er sym-bolet på alt, der er galt med dansk politik«. Paradoksalt nok leverer Jarlov selv hermed et eksempel på, hvad der virkelig er problemet med dansk politik: for meget spin, for mange personangreb og for lidt substans.

Jarlovs grove angreb på min person er ren automatpilot. Jeg har sagt noget kontroversielt (i hans øjne). Nemlig at detailhandlen bør bære et større samfundsansvar i forhold til at sikre danskerne bedre og sundere valgmuligheder. Desuden mener jeg, at der er behov for en bredere debat om danskernes madkultur. Det får Jarlov til at fare i flint. Ikke på grund af indholdet i det jeg siger, men fordi jeg ifølge Jarlov ikke skal blande mig i den slags.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her