Begge kan have ret

Lyt til artiklen

Efter tre årpå posten – en kreds af folkeskolelærere har efter min klumme sidste søndag fremført det synspunkt, at det er mere end rigeligt – står det mig klart, at mange af de læserhenvendelser, jeg modtager, fortjener en bedre skæbne, end de får.

Det er alle dem, hvor læserne uden diskussion har ret, men når jeg så hører redaktionens argumenter, lyder de også fornuftige. Der er tale om et meget bredt udvalg af klager, som aldrig fører til rettelser i Fejl og Fakta og dermed ikke kommer flere til del. Jeg vil i dag give nogle eksempler på læsernes pointer – og på, hvad redaktionen har at sige til sit forsvar. Måske vil man være enig med mig i, at begge parter kan have ret. Forleden fik jeg en mail, fordi vi havde skrevet om befolkningsgruppen ’de ældre’. Sådan kan man ikke kategorisere folk, mente en læser, som helt korrekt mindede om, at ældre har vidt forskellige liv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her