Høj straf for hjemmerøveri er tryghed for danskere

Lyt til artiklen

Af Peter Skaarup, MF Retsordfører og næstformand for Dansk Folkeparti "Mit hjem er mit slot" lyder et gammelt mundheld. For danskerne er vores hjem ukrænkeligt, vores trygge rede. Dét mener hjemmerøvere så ikke, at det skal være - så bander render rundt og truer folk i eget hjem. Det er noget af det mest intimiderende at blive antastet i sit eget hjem - i sin egen trygge rede. Derfor vil Dansk Folkeparti fordoble straffene for hjemmerøveri. Hjemmerøvere skal betale en høj pris - og de, der overvejer at gøre hjemmerøveri til en levevej, skal vide, at det har en pris. Jeg undrer mig mildt sagt over, at der nu rejses spørgsmål ved det fornuftige heri. Jeg undrer mig over, at nogen i ramme alvor kan sige, at "det der med hjemmerøverier er stærkt overdrevet". Vel er det ej! De nyeste tal fra Rigspolitiet taler deres eget tydelige, omend beklagelige sprog. 90 hjemmerøverier i første kvartal i år. Hjemmerøveri antaster noget at det vigtigste, vi har, vores tryghed. Både derfor og for at dæmme op for stigningen i antallet af hjemmerøverier, skal straffen fordobles. Den nye, permanente toldkontrol, som Dansk Folkeparti fik igennem i sidste uge, øget politiindsats på området og en fordobling af straffene er den medicin, der skal til for at genskabe vores tryghed derhjemme. Og spar mig for snak om præventiv indsats, kriminalitetsbekæmpelse på to ben og den slags rundkreds-pædagogik. En folder på et bibliotek og en pædagogisk indsats hjælper ikke på rumænere, romaer og andre, der tror, at lidt hurtig hærgen i Danmark er en gratis omgang! Mvh Peter Skaarup

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her