Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Kan man bruge religion til at skabe gode samfundsborgere?

Opdragelse. Religion er et blandt mange elementer, der kan hjælpe til, når vi skal lære hinanden basale menneskelige egenskaber, mener Zubair Butt Hussain.
Opdragelse. Religion er et blandt mange elementer, der kan hjælpe til, når vi skal lære hinanden basale menneskelige egenskaber, mener Zubair Butt Hussain.
Lyt til artiklen

Dette blogindlæg har naget mig en del. Ikke på virtuelt tryk, men for mit indre, hvor jeg har vendt og drejet formuleringerne og i processen måttet sande, at hvis ikke tankerne nedfældes, vil der sandsynligvis melde sig en kronisk skriveblokade.

I forlængelse af programmet ’Gift ved første blik’ på DR og Rockwool Fondens dugfriske rapport om integrationens støt stigende sejrsgang, er der sikkert kaskader af pubertære og saglige skyts til at kunne genoplive debatten, Inger Støjberg (V) og jeg blandt andet havde for nogle uger siden på TV2 News.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her