Vi krydser fingre for, at vi har truffet den rigtige beslutning på vores datters vegne.

Far: Man vælger da skole efter, hvor de har den bedste legeplads

Vores distriktsskole var i øvrigt også vores datters valg, og hun var ikke på noget tidspunkt i tvivl. Hun synes nemlig, de har den bedste legeplads. Foto: Martin Lehmann
Vores distriktsskole var i øvrigt også vores datters valg, og hun var ikke på noget tidspunkt i tvivl. Hun synes nemlig, de har den bedste legeplads. Foto: Martin Lehmann
Lyt til artiklen

For et øjeblik siden var jeg så heldig at blive far til en lille pige, som naturligvis er noget af det mest mageløse, verden har set. Og som om det ikke er nok, er hun også usædvanlig fremmelig og har en vækstkurve, der kan måle sig med en turbokyllings. Til hendes forældres store overraskelse viser det sig nemlig, at hun skal begynde i skole til sommer. Men hvilken skole skal hun gå på?

Vi bor i det indre København, og da både min kæreste og jeg er fra Jylland, er nærmest det eneste, vi ved om de lokale skoler, hvor de ligger. Derfor har vi spurgt os for hos enhver, som kunne tænkes at vide noget mere eller blot have en mening. Vi har googlet og læst og studeret diverse data. Og vi har været til åbent hus-arrangementer på de tre skoler (to folkeskoler og en privat-), vi besluttede os for kunne komme på tale.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her