Min er større end din

Magtkamp. Vi har mere brug for politiske resultater end for politiske 'min er større end din'-diskussioner. Løsninger frem for magtkampe, mener Anette Claudi. Arkivfoto
Magtkamp. Vi har mere brug for politiske resultater end for politiske 'min er større end din'-diskussioner. Løsninger frem for magtkampe, mener Anette Claudi. Arkivfoto
Lyt til artiklen

Der er gået alt for meget ’min er større end din’ i den politiske debat. Folketingspolitikerne har så meget fokus på, at min plan er bedre end din, at meget få politikere overhovedet kan eller vil høre det, de faktisk er enige om. Interessen for konstruktivt at lytte til andres argumentation er stort set lig nul på arbejdspladsen Christiansborg for tiden. Naturligvis er det forstærket af, at politikere er drevet at et konstant pres, fordi der bliver udskrevet valg lige pludselig i 2011, og det derfor handler om at markedsføre sig selv og sit eget parti.

Kommentatorer: Løkkes våben er at gøre folk bange

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her