Tivoli, Tivoli, luk nu op

Integration. Dagens signatur mener at man kunne gøre mere for at blive en del af det indre København.
Integration. Dagens signatur mener at man kunne gøre mere for at blive en del af det indre København.
Lyt til artiklen

Da jeg for nogle uger siden på denne plads skrev, at jeg så frem til det nye Scala-byggeri, gik der ikke mange øjeblikke, før jeg modtog en ordentlig stak mail.

Ideen om at erstatte Scala med en 10-etagers mastodont huede tilsyneladende ikke mine læsere. Af to grunde: For det første, fordi tanken om, at man kan bygge højt i København, er lige så djævelsk, som hvis jeg havde foreslået at rive hele Frederiksstaden ned. København skal ikke være højere, end den nu, og det er der slet ingen grund til at diskutere, kunne jeg forstå. For det andet, fordi et nybyggeri vil gå ud over Tivoli, som jo har hovedindgang lige over for Scala. Tivoli er allerede ’ramt’ af byggeriet på Industriens Hus, og kommer der yderligere en høj kasse i nabolaget, vil det gå hårdt ud over Tivoli, fik jeg at vide.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her