0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi gør børn forbrugeriske

Selv om forældre typisk sukker over deres små shopaholics, så er det i virkeligheden ofte dem selv, der puffer til udviklingen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg (arkiv)
Foto: Thomas Borberg (arkiv)

Shopping. Efter i årevis at have satset stærkt på det grå guld som en kommercielt interessant målgruppe, skabte marketingindustrien for små ti år siden et nyt segment i den helt anden ende af aldersskalaen. Her er et par piger på shoppetur i Lyngby Storcenter.

Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Min søn skal da ikke mangle noget, for han skal jo nødig føle sig udenfor.

Så når de andre i klassen har fået en smartphone, så skal han da også have én. Og når min datter siger, at veninderne alle har den dyre VIP adgang til det virtuelle shoppingunivers moviestarplanet.dk, så skal hun da også have lov …

Sådan synes forældrelogikken at være hjemme hos de fleste danske børnefamilier. Der er gået forbrugssmitte i den. Og forældre er blevet marketingindustriens nyttige idioter.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage