Debatten har aldrig haft det bedre

Debat. Yahya Hassan er et unikt kendetegn ved den danske debatkultur: at det almindelige hverdagsmenneske uden magt kan sætte en dagsorden, som hele samfundet forholder sig til.
Debat. Yahya Hassan er et unikt kendetegn ved den danske debatkultur: at det almindelige hverdagsmenneske uden magt kan sætte en dagsorden, som hele samfundet forholder sig til.
Lyt til artiklen

Jeg hører den igen og igen. Sangen om, at den offentlige debat er i frit fald, at den bliver stadig mere overfladisk, underlødig, poppet og ligegyldig. At retningen går én vej. Ned!

Men det passer ikke. Forfaldsmyten står f.eks. i skrigende kontrast til det, som jeg oplevede i aftes, da jeg og mine kolleger på debatredaktionen for sidste gang mødtes med 150 debatlystne unge, som i et halvt år med stort engagement har været tilknyttet Politikens debattør- og kritikerskole.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her