Debatten har aldrig haft det bedre

Debat. Yahya Hassan er et unikt kendetegn ved den danske debatkultur: at det almindelige hverdagsmenneske uden magt kan sætte en dagsorden, som hele samfundet forholder sig til.
Debat. Yahya Hassan er et unikt kendetegn ved den danske debatkultur: at det almindelige hverdagsmenneske uden magt kan sætte en dagsorden, som hele samfundet forholder sig til.

Jeg hører den igen og igen. Sangen om, at den offentlige debat er i frit fald, at den bliver stadig mere overfladisk, underlødig, poppet og ligegyldig. At retningen går én vej. Ned!

Men det passer ikke. Forfaldsmyten står f.eks. i skrigende kontrast til det, som jeg oplevede i aftes, da jeg og mine kolleger på debatredaktionen for sidste gang mødtes med 150 debatlystne unge, som i et halvt år med stort engagement har været tilknyttet Politikens debattør- og kritikerskole.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her