0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Anmeldelser på nettet styrer vores indkøb

Brugeranmeldelser på nettet har stor effekt overfor kunder og virksomheder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Forbrugertillid. Vi handler stadigt mere på nettet, og samtidig bruger vi gerne brugeranmeldelser, når vi skal foretage indkøb.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Genialt« eller »svindel«.

Vurderingerne svinger meget, når kunderne anmelder firmaer på hjemmesider som trustpilot, tripadvisor og lignende sider med mulighed for brugeranmeldelser.

Nu viser en ny undersøgelse foretaget af Tænk Analyse, at vi i høj grad lader os påvirke af andre forbrugeres holdninger på internettet.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce