0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fra 1,50 til 39 kroner: Prisen på to-go-kaffe mangedobles fra grums til papkrus

Kvalitet og service koster, siger kaffebarerne. Forbrugerne betaler også dyrt for navnet, mener eksperter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Grafik: Jens Herskind

Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fødevarer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Malene Hvidtfeldt er netop stået af bussen. Hun er egentlig på vej på arbejde, men én gang eller to om ugen lægger hun vejen forbi en af Københavns kaffebarer for at købe en kop kaffe med på vejen.

»Det smager jo godt. Og så er det svært at lave den ordentligt selv«, siger Malene Hvidtfeldt.

LÆS ARTIKEL

Ligesom tusindvis af danskere daglig gør, overlader hun kaffebrygningen til en af landets kaffebarer. Denne morgen var det Starbucks, hvor Malene Hvidtfeldt købte en stor caffelatte med vaniljesirup til 50 kroner.

Selv om Starbucks ligger i den dyre ende, er det generelt dyrt at være med på to go-bølgen herhjemme.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter