0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Klarlund: Sådan kommer du i gang med motion efter fødslen

Følg professor Bente Klarlunds enkle anvisninger og bliv en aktiv mor.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
KATINKA HUSTAD
Foto: KATINKA HUSTAD

BARSELSGYMNASTIK. Barnet Ea kigger begejstret på sin mor Helena Dominika, der to gange om ugen går til Power Cirkus for nybagte mødre på Cirkusmuseet i Hvidovre.

Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Motion
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er kun 10 år siden, at Sundhedsstyrelsen i Danmark begyndte at anbefale gravide og nybagte mødre at få daglig motion. Bente Klarlund var den første til at sammenfatte rådene i en enkel form i bogen 'Graviditet og motion'. Du kan læse de vigtigste pointer her.

LÆS ARTIKEL

Udgangspunktet er fra både Sundhedsstyrelsen og Bente Klarlunds side, at man skal være i gang 30 minutter om dagen. Og at de 30 minutter skal være mere aktive end normale gøremål. Vælger du at dele perioden op i små bidder, så skal du sørge for, at hver periode er på mindst 10 minutter.

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts