Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Jan Grarup
Foto: Jan Grarup

søvn. Mange danskere har problemer med at sove. Læs søvnforsker Birgitte Rahbek Kornums råd til, hvordan du bedre når de søde drømme.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Guide: 10 råd om god søvn

Alle mennesker sover dårligt i ny og næ. Accepter det, siger søvnforsker Birgitte Rahbek Kornum.

Sundhed
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Har du søvnproblemer, er det vigtigt, at du går i seng på samme tidspunkt. Hver aften. Så oparbejder du en regelmæssig døgnrytme, du kan følge. Vores døgnrytme er styret af solens lys og gør, at hjernen lettere kan finde ro. Derfor sover man bedre om natten end om dagen – uanset hvor træt man er. Døgnrytmen er kroppens hjælpende hånd til, at man sover godt og får det optimale ud af søvnen. Folk, der sover på meget forskellige tider, får ikke nær så god en søvn. Af hensyn til døgnrytmen er det også vigtigt, at man står op på samme tid«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden