0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Trafikekspert om ny bro til 100 millioner: »Det her er virkelig kaotisk. Det er en kollektiv dumhed«

Han er verdenskendt som ekspert i cykeltrafik og bydesign. Han har tidligere skudt med skarpt mod Inderhavnsbroen. Men efter at have set den nye Dybbølsbro er han næsten kommet til at elske Inderhavnsbroens mange fejl.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tom Henning Bratlie
Foto: Tom Henning Bratlie

Dybbølsbro byder på fejl på fejl, når der ses på gåendes og cyklendes trafik, mener Mikael Colville-Andersen. Foto: Tom Henning Bratlie

iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
iBYEN
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Da Mikael Colville-Andersen så den nye Dybbølsbro, tænkte han: »Hvad fanden?...«. Han ser fejl på fejl på den nye, kostbare bro ved Vesterbro – og undrer sig over, at det er gået så galt.

Broen er promoveret af Københavns Kommune som byens bredeste cykelsti. Men hvad kommunen ikke har reklameret med, er de løsninger, der er valgt.

Siden broen blev åbnet for et par uger siden, har den givet problemer. For i hver ende af den brede cykelsti venter der fodgængere og cyklister et mindre kaos.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

IBYEN