0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ind bagerst: Forsøg på københavnsk buslinje giver kortere rejsetid

Indgang for og bag giver også billigere drift. Nu overvejes tredje model: indgang midtpå.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Joachim Adrian
Foto: Joachim Adrian

BAGINDGANG. Passagererne på linje 4A i København har nydt godt af at kunne entre bussen bagfra.

Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Hak. Hak. Hak«. Klokken er 12.49, og selv om det er en søvnig formiddag på Amager i København, er den gule stempelautomat i bus 4A langtfra faldet hen i døs.

Grådigt æder den sig ind på kundernes klippekort, efterhånden som dusinet af passagerer træder ind fra novemberkulden ved Lergravsparken Station og sætter sig til rette i bussens bløde sæder.

Ingen lader til at have regnet den ud. Faktisk er Politiken ene om at have sneget sig ind ad bagdøren – en indgang, som passagererne på linje 4A siden april sidste år har kunnet benytte sig af, og som i sidste ende kan blive den nye guldkalv i den københavnske bustrafik.

LÆS OGSÅ

Besparelse på 36 millioner
For alle, der kører med bus i København, kender det: De passagerer, der er kommet ind ad fordøren, hvor alle i dag skal stige på, stiller sig oppe ved chaufføren.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce