0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Overblik: De vigtigste pointer om elevernes indlæring og trivsel under første nedlukning

Børne- og Undervisningsministeriet er ude med nye rapporter, der viser, hvilke konsekvenser nedlukningen i foråret havde for skoleelevers trivsel og indlæring.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mads Nissen
Foto: Mads Nissen
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fem rapporter om elevers trivsel og indlæring under forårets nødundervisning er netop offentliggjort. De kortlægger den virtuelle undervisning på landets skoler, gymnasier og erhvervsuddannelser under nedlukningen af landet i foråret 2020.

Rapporterne er lavet af Danmarks Evalueringsinstitut, EVA for Børne- og Undervisningsministeriet og er baseret på interviews og spørgeskemaundersøgelser blandt lærere, elever og skoleledere.

Her får du overblikket over rapporternes vigtigste pointer for grundskolen, gymnasier, erhvervsuddannelser og voksenuddannelser, der gør det klart, at elever har haft det svært både med trivsel og indlæring under nedlukningen og hjemmeskole.

Elevers trivsel i grundskolen går i den forkerte retning – specielt i særlige elevgrupper.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter