Danmark har hidtil investeret massivt i digitalisering af uddannelsessystemet, men vi mangler dokumentation for de positive gevinster, siger Jesper Balslev.
Foto: Finn Frandsen

Danmark har hidtil investeret massivt i digitalisering af uddannelsessystemet, men vi mangler dokumentation for de positive gevinster, siger Jesper Balslev.

Uddannelse

Forsker: Vi lukker ørerne for kritik af it i skolen

En falsk fortælling om digitaliseringens store potentiale er ved at ødelægge undervisningen på skoler og gymnasier, siger ph.d.-stipendiat og lektor Jesper Balslev.

Uddannelse
FOR ABONNENTER

Danmark er en af verdens mest offensive nationer, når det gælder digitalisering af uddannelserne. Men de mange milliarder, der de seneste 20 år er hældt ned i ny hardware, software og efteruddannelse, er i bedste fald skønne spildte kræfter. I værste fald har det gjort undervisningen ringere, at computere, smartboards og mobiler er kommet til at fylde stadig mere i klasselokalerne.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce