Verden har snart længe talt om en ’rovdyrtid’, hvor store magter som USA, Rusland og Kina vil agere efter jungleloven og dele verden mellem sig.
Men måske var vi for hurtige. Eller rettere: Måske var de for hurtige.
Krigene i Ukraine og Iran er endt som ydmygelser for USA og Rusland. Omvendt peger de mod nye veje og muligheder for en ny verdensordens mellemmagter.
Verden har snart længe talt om en ’rovdyrtid’, hvor store magter som USA, Rusland og Kina vil agere efter jungleloven og dele verden mellem sig.
Men måske var vi for hurtige. Eller rettere: Måske var de for hurtige.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nu© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her