0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Flyskatter: Passagerafgifter bør fjernes fra dem, der tanker grønt

Flyselskaber skal kunne fritages for klimaafgifter, hvis de iblander en vis andel bæredygtigt brændstof, lyder det i ny analyse om flyafgifter fra Kraka og Deloitte. Forslaget er »misforstået« og »et skridt tilbage«, mener grøn organisation.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Flyselskaberne skal kunne fritages en klimaafgift, hvis de iblander grønt brændstof, mener Kraka og Deloitte. Her ses fly fra virksomheden SAS i Københavns Lufthavn.

Klima
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klima
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ville du droppe sommerferien til Spanien, hvis flybilletten kostede et par hundrede kroner mere? Måske ikke.

Det er i hvert fald udgangspunktet i en ny analyse, som er lavet af samarbejdet ’Small Great Nation’ mellem tænketanken Kraka og konsulentvirksomheden Deloitte. Analysen viser, at passagerafgifter vil have en lille klimaeffekt, fordi folk kun vil flyve lidt mindre.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce