Tidligere Carl Bro og Banedanmark-direktør Jesper Rasmussens har i flere år været drevet af irritation over, at en overdækning af banegraven i København har været dømt teknisk umulig.
Foto: Ivan Riordan Boll

Tidligere Carl Bro og Banedanmark-direktør Jesper Rasmussens har i flere år været drevet af irritation over, at en overdækning af banegraven i København har været dømt teknisk umulig.

Arkitektur

Banegravens bagmand står frem: Tror, han kan skabe et sted, hvor ingen slår på hinanden

Tidligere direktør og banechef Jesper Rasmussen står bag nyt byggeforslag ved banegraven i København. Han har ikke penge bag sig, siger han, men er drevet af ønsket om at løse byens mest umulige udviklingsopgave.

Arkitektur
FOR ABONNENTER

Vil jeg love at gøre klart og tydeligt opmærksom på, at han ikke er ejendomsudvikler, men bare ingeniør, spørger Jesper Rasmussen, da vi sætter os ved cafébordet over for Vesterport Station i København.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce