Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Metrostationerne på Frederiksberg får et særligt præg.

Frederiksberg får luksusmetro, mens København må klare sig med 'standardmodellen'

Når Cityringen åbner næste søndag, vil beboerne på Frederiksberg som belønning for de mange år med byggelarm blive mødt af ekstra lækre omgivelser i metroen. Opgraderingerne har kostet Frederiksberg Kommune 45 millioner kroner.

Arkitektur
FOR ABONNENTER

Metrobyggeriet har til tider virket uendeligt, men nu kan man med overbevisning i stemmen sige: ’Det er overstået lige om lidt’. Og når Københavns nye metrolinje, Cityringen, åbner næste søndag, vil beboerne på Frederiksberg blive mødt med noget mere luksuriøse omgivelser end resten af københavnerne, som må nøjes med skrabede modeller.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden