»Det føles nærmest som efterår«, sagde min mand i sidste uge og skruede op for radiatoren, mens han kiggede ud på rusk og regn. Han har med egne ord altid været lidt kuldskær.
Kald mig bare kønsstereotypificerende, men jeg synes, det er en smule usexet, at en mand karakteriserer sig selv som konstant frysende. Som mange andre ægtepar slås vi om varmeknappen i bilen, for jeg vil have kulde og sus i håret, mens min mand skal have det saunavarmt. Hvis ikke han får sin vilje, tager han sine kørehandsker på. Også om sommeren. Nej, at han er kuldskær, var ikke årsagen til, at han scorede mig i sin tid.







