0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gratis er en god forretning i kulturen

Amerikansk forfatter og redaktør er overbevist om, at man kan tjene penge på at sælge musik og film til nul kroner.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Den amerikanske redaktør og forfatter Chris Anderson har som den første lavet en forretningsplan for musikbranchen, filmbranchen og alle andre brancher, der berøres af den digitale udvikling.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I 1954 forudsagde Lewis Lichtenstein Strauss en teknologisk revolution.

Den 58-årige mand med det hvide hår og de alvorlige, næsten sorte øjenbryn stod foran en forsamling af videnskabsmænd og journalister på et hotel i New York og fortalte med stor begejstring, at verden stod over for en teknologisk revolution.

»Det er ikke for meget at forvente«, sagde han.

»... at elektricitet bliver så godt som gratis«.

De omkring 300 tilstedeværende til jubilæumsmiddagen for National Association of Science Writers lyttede til formanden for den amerikanske atomenergikommission.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere