0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Portræt: Filmkunstens alvorsmand snuppede palmen

Kompromisløse Michael Haneke snød både Tarantino, Trier og den franske hjemmebanefavorit ’Un Prophéte’.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
LIONEL CIRONNEAU/AP
Foto: LIONEL CIRONNEAU/AP

Michael Haneke takker og hilser i forbindelse med prisceremonien i festivalpalæet. Andre af Hanekes film har været mere oplagte til De Gyldne Palmer, mener Kim Skotte.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det blev ’Das weisse Band’ (’Det hvide bånd’) af den østrigske instruktør Michael Haneke, der løb med guldpalmen i Cannes.

Dermed er det en af filmkunstens mest kompromisløse alvorsmænd, der omsider kom helt til tops i Cannes efter flere gange at have bejlet seriøst til prisen.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere