0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tv-stationer afviser show med fædregæt

Et tv-show, hvor en adopteret skal gætte, hvem af deltagerne, der er biologisk far, er blevet afvist af en stribe amerikanske tv-stationer.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

'Who's Your Daddy' - altså: hvem er din far - hedder et nyproduceret tv-show.

Det går i al sin enkelthed ud på, at en adopteret person skal gætte, hvem af otte deltagerne, der er den biologiske far. Gætter hun eller hun rigtig, vindes 100.000 dollar - over en halv million kroner. Gætter man forkert, løber den, der lignede en far, men ikke var det, af med pengene.

Udnytter følelser
Det koncept er for meget, lyder kritikken.

'Who's Your Daddy'-showet er blevet afvist af ikke mindre end 182 amerikanske tv-stationer. De mener i lighed med den amerikanske organisation for adopterede, at emnet ikke egner sig til et tv-show.

»Det (tv-showet, red.) udnytter de sarte følelser omkring adoption. Og forfladiger dem. Adoption er en meget personlig, betydningsfuld oplevelse, der ikke bør kommercialiseres på denne her måde«, siger Thomas Atwood, formand for det nationale råd for adoption i USA til BBC Online.

Fox: Egner sig som tv-show
Producenten af 'Who's Your Daddy'-showet, medieimperiet Fox, afviser derimod kritikken blankt. Her oplyser man, at tv-showet er blevet gennemgået grundigt - hvorefter Fox har vurderet, at det egner sig til at blive udsendt.

Men det står da tv-stationerne frit for at afvise udsendelsesrækken, udtaler en talsmand for Fox.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter