0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fisketorvet har købt sig til 'sin helt egen' station

Skilte på Dybbølsbro Station annoncerer, at man er på 'Fisketorvet'. Shoppingcentret har betalt DSB for reklamen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kan en virksomhed – lad os sige McDonald’s, Silvan eller Føtex – købe sig ind i DSB og få en S-togstation ’omdøbt’ til sit firmanavn?

Det har Fisketorvet, det store shoppingcenter ved havnefronten på Kalvebod Brygge i København, gjort. Fisketorvet har betalt for, at den lokale station Dybbølsbro nu også hedder Fisketorvet.

I alt ni stations-skilte fremstår med navnet ’Fisketorvet’ på Dybbølsbro. Skiltene fremstår – lige som Dybbølsbro, som stationen retteligen hedder – med det karakteristiske DSB-look og den kendte typografi, man kender fra andre S-togstationer i hovedstaden.

Købt en samlet pakke
»Fisketorvet henvendte sig til os med et ønske om, at der kom en tydeligere markering af, at der ligger en S-togstation tæt på Fisketorvet«, siger Peter Ibsen, chef for DSB Media, som sælger såkaldte outdoor medier i København.

Han uddyber:

»Fisketorvet har købt en samlet pakke hos os, der inkluderer eksponering, billboards og altså skilte. Fisketorvet har dækket alle vores udgifter til skiltene. Men Dybbølsbro skal blive ved med at hedde Dybbølsbro, og det bliver forhåbentlig ikke forstået sådan, at stationen nu hedder Fisketorvet«, siger Peter Ibsen.

I dag fremstår hele Dybbølsbro Station med Fisketorvet-skiltene, ligesom togpassagererne i højttalere også får at vide, når de nærmer sig Dybbølsbro, at de ankommer til Dybbølsbro ... og Fisketorvet. »Vi har i forvejen gjort noget lignende med Louisiana på Humlebæk Station, og det skal primært ses som en kundeinformation. Vi har kun fået én henvendelse fra en kunde, der var i tvivl om, hvorvidt Dybbølsbro har skiftet navn til Fisketorvet«, siger chefen for DSB Media Peter Ibsen. Han pointerer, at samarbejdet med Fisketorvet ikke er noget, DSB tjener penge på. »Men om Fisketorvet ville have købt den samlede pakke, altså med billboardreklamer og anden eksponering, hvis ikke de også havde fået skiltene med, det ved jeg ikke«, siger Peter Ibsen. Kan Magasin, hvis de gerne vil have deres navn på en station på Kongens Nytorv, også købe sig til det?»Nej. Man kan ikke som sådan bare købe sig til et navn på S-togskilte. Og man kan ikke bare købe en S-togstation. Det her er sket efter en individuel vurdering. Hovedbanegården kommer heller ikke til at hedde McDonald’s. Stationsnavnene er jo groet fast i folks bevidsthed«.