0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ladcykelbud: »Man bliver nødt til at gøre noget som cykelbud i den digitale verden«

Jimmy Bargisen, 35 år, cykelbud og medstifter af den relativt nystartede ladcykelbudtjeneste By-Expressen, der forsøger at bringe branchen ind i fremtiden og markedsfører sig selv som det miljømæssigt sunde valg til fragtopgaver i det indre København. Kører på ladcyklen Omnium Cargo, som han selv har designet og sat i produktion. Kaldenavn Jumbo.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tine Harden (Arkiv)
Foto: Tine Harden (Arkiv)

Skift. Cykelbudsbranchen må være omstillingsklar.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har cyklet som bud siden 2002, hvor branchen lige havde toppet. Jeg læste på DTU og var kommet hjem efter et halvt år som skibums i Frankrig, og så prøvede jeg at være cykelbud.

Det var voldsomt fedt. I perioder har jeg da tænkt, at der må være mere i livet end det, og prøvet at komme tilbage på uddannelsen, men så var der sket en masse på DTU i mellemtiden.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu