0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kommercielle alliancer: Sådan samarbejder kultur med kapitalen

Fem eksempler på partnerskaber mellem kunstnere og firmaer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
GREGORY BULL/AP
Foto: GREGORY BULL/AP

ALLIANCER. Museum of Modern Art i New York er en af de internationale kulturinstitutioner, der har indgået partnerskab med det private erhvervsliv. MoMA får penge at holde åben for, partneren får lov at trykke Warhol på sine T-shirts.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Teatre, museer og andre kulturinstitutioner skal være bedre til at bejle til erhvervslivet.

Det siger kulturdebattør og kommunikationsdirektør Christian Have i sin kommende bog 'Den nye guldalder'.

LÆS MERE

Stat og fonde er ikke uudtømmelige kilder, og derfor er flere partnerskaber med private virksomheder den eneste udvej for kulturen, hvis den vil udvikle sig. Og det kan være en stor gevinst for både kultur og erhvervsliv, siger han.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter