0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kapitalen kan give kunsten nyt liv

En musikvideo finansieret af et bilmærke. Lyder det som et rædselsscenarie? Det burde det ikke, skriver debattør i ny bog.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

indflytning. Kunstnere og kulturinstitutioner som Det Kongelige Teater bør styrke økonomien ved at samarbejde mere med erhvervslivet, siger kulturdebattør Christian Have. Aktører som Tuborg, Royal, Mercedes og Tiger er allerede i gang, og bands som Mew og Reptile Youth leger med kommercielle kræfter som Microsoft og Mercedes-Benz. Kulturen behøver ikke at blive reklamesøjle - som Oehlenschläger her på billedet - eller opgive den kunstneriske integritet, siger Christian Have. Illustration: Christine Vierø Larsen

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tyg lige på følgende eksempler:

Et ølbryggeri betaler turbus, lydmand, benzin, kost og logi for lovende musikbands, der til gengæld skal lægge billeder på de sociale medier fra deres koncertturne og nævne bryggeriet i sine hashtags.

En tøjkæde betaler for, at et kunstmuseum kan tilbyde gratis entré og får til gengæld lov at trykke motiver af Warhol og Basquiat på T-shirts og paraplyer.

Og en energidrikproducent stiller studie- og indspilningsfaciliteter til rådighed for danske artister og får til gengæld lov til at bruge kunstnernes coolness som en del af sin branding.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter