Repræsenteret. Gymnasten Simone Biles var en af de mange amerikanske athleter, der repræsenterede Under Armour ved de olympiske lege. Deres logo kan ses over hendes venstre hofte.
Foto: Jeff Chiu (arkivfoto)/AP

Repræsenteret. Gymnasten Simone Biles var en af de mange amerikanske athleter, der repræsenterede Under Armour ved de olympiske lege. Deres logo kan ses over hendes venstre hofte.

Kultur

Sportstøj: Teknologi og solosport giver fremdrift

Under Armour har bl.a. købt dansk løbeapp.

Kultur

Mens Adidas har fodbold som fundament, og Nike er store allround, har Under Armour satset på idrætter som fitness, golf og løb.

Nogle af de første steder, man så UA-logoet herhjemme, var derfor i træningscentre og på golfbaner, og når Claire Underwood løber i tv-serien ’House of Cards’, er hendes tøj sponseret af mærket.

Selv om Under Armour også profilerer sig med sponsorater af f.eks. det engelske fodboldbold Tottenham, fylder forbindelsen til sveddryppende soloaktiviteter meget i markedsføringen.

Senest har firmaet indgået en aftale med skuespilleren Dwayne Johnson, kendt som The Rock, der også er WWE-bryder og har gigantiske overarme. Han får sin egen kollektion hos Under Armour.

I 2015 rykkede mærket tættere på både fitness og løbemarkedet ved at opkøbe selskaberne bag de to trænings-apps, MyFittnessPal og danske Endomondo, for henholdsvis 3 mia. og 500 mio. kr.

De er nu en del af satsningen Connected Fitness, som Under Armour ser som et alternativ til sociale medier.

»Hvorfor skal teknologiselskaberne have alle informationerne om folks træning? Vi vil være en del af den udvikling«, siger stifteren Kevin Plank til Men’s Journal.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce