Lotte Møller og Nina Krebs bærer begge pink T-shirts med påskriften »If You Wanna Be My Lover – You’ve Gotta Get My Consent«.
»Folk er helt oppe at køre lige nu. Det er et perfekt tidspunkt at tale om sex«, siger Nina Krebs med et smil.
De to unge kvinder går rundt på Roskilde Festivals campingområde som led i Dansk Kvindesamfunds kampagne ’Content With Your Consent’. Tilfreds med dit samtykke. Ordene står også trykt på de kondompakker, de deler ud.
Kampagnens formål er ifølge kvindesamfundet at starte en dialog om seksuelt samtykke med de unge festivalgængere. Om at sige tydeligt fra – og mindst lige så vigtigt: at lytte og acceptere et nej.
»Det er oplagt at gøre det her, ikke«, spørger Lotte Møller retorisk og forsøger at overdøve den tunge dunken fra et tre meter højt anlæg.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind